Степінь із цілим від’ємним показником

 

Тема уроку: Степінь із цілим від’ємним показником

 

Мета уроку: вивчити означення та властивості степеня з цілим від’ємним показником;  домогтися засвоєння учнями змісту означення степеня з цілим від’ємним показником; сформувати вміння відтворювати означення степеня; навчитися розв’язувати вправи на обчислення значень виразів із застосуванням вивченого матеріалу; розвивати математичне мислення, розвивати обчислювальні навички; сприяти вихованню інтересу до математики

Тип уроку: урок засвоєння знань та формування умінь застосування їх при розв'язуванні вправ.

Обладнання: технічні засоби навчання в учителя та учнів, презентація до уроку.

 

Хід уроку

 

 

Етапи уроку

Хід уроку

Слайди презентацїі

1.Організаційна частина.

 

Учитель: Усміхніться один одному. Адже працюємо під девізом: Думаємо колективно, Працюємо оперативно, Сперечаємося доказово – Це для всіх обов’язково.

Слайд 1

 

2. Перевірка домашнього завдання

Частина домашнього завдання на слайді і учні повинні прокоментувати етапи виконання роботи (в цей час вчитель допомагає учням правильно висловити свою думку математичною мовою)

Слайд 2

2.Повідомлення теми і мети уроку.

Повідомлення теми уроку «Степінь з цілим від’ємним показником»

Запитання до учнів: Які завдання сьогодні на уроці ми можемо поставити перед собою?

Можливі відповіді:

  1. Вивчити означення степеня з цілим показником.
  2. Вміти виконувати дії з використанням степеня з цілим від’ємним показником.
  3. Вміти перетворювати, спрощувати вирази, що містять степінь з цілим від’ємним показником
  4. Розв’язувати вправи на обчислення значень числових виразiв iз застосуванням вивченого означення та властивостей степеня з цiлим показником.

 

Слайд 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель: Де ви могли зустрітися з числами, які були б записані за допомогою чисел, які містять цілий від’ємний показник?

Відповідь: на уроках фізики та хімії

Слайд 4

3. Активізація навчальної

 діяльності.

Учитель: Активізація знань

Множник, який повторюється, називають основою степеня, а число яке показує кількість таких множників, - показником степеня.

Властивості степеня з натуральним показником (учні формулюють властивості)

 

Які числа називаються оберненими числами?
Які числа називаються протилежними числами?

(пригадуємо означення)

 

Слайд 5

 

 

 

 

 

Слайд 6

 

5.      Вивчення нового матеріалу

Учитель математики: перейдемо до вивчення теми

Формулювання означення степеня з цілим від’ємним показником (учні записують у зошит; записують і а0=1, при а≠0; і що записи    0 0,   0 -п     не мають змісту)

 Властивості степеня з цілим від’ємним показником (учні при перегляді слайду повинні побачити, що властивості степеня з цілим від’ємним показником такі ж як і властивості степеня з натуральним показником, але звернути увагу на властивість =за умови, що a ≠ 0, b ≠ 0)

Слайд 7

 

 

 

 

 

Слайд 8

4. Застосування знань,

закріплення вмінь і навичок

при розв’язуванні вправ

 Спробуємо тепер практично застосувати ці знання

(усно учні по черзі відповідають)

Приклади розв’язування вправ з використанням означення та властивостей степеня з цілим від’ємним показником (один учень коментує приклади розв’язків завдань слайду, і всі разом записують в зошит)

щоб зрозуміти, яку частину матеріалу засвоїли учні переходимо за посиланням для виконання тестових завдань (5-7 хв) https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=Nrm8YGaOKk269l6-fFg9B1h81ZuwXlJEt1neG6f9CE9UME9MTTJJUEQxSzdOSDExWE5XTkdDTDlaQi4u

Учні, які закінчили роботу раніше можуть знайти історичну довідку в інтернет-мережі про Рене Декарта, як математика, бо саме таку відповідь повинні отримати під час виконання тесту.



Посилання на презентацію https://docs.google.com/presentation/d/1wwRvZ9twouyCU_NKgvOI7gxgAQDPBalaojxPkjWvG8k/edit?usp=sharing

Слайд 9

 

 

Слайд 10

 

 

 

 

 

Слайд 11

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар